Přestavba LPG/CNG

 

Každý jistě již někdy slyšel o alternativním pohonu na LGP či CNG. Ne každý si však dokáže zcela správně uvědomit, o co se vlastně jedná, jaké jsou výhody a nevýhody a kde se dá podobná přestavba nainstalovat. Pokud i Vy uvažujete o alternativním pohonu, který by vám za současného stoupání cen benzinu a nafty dokázal ušetřit tisíce korun ročně, rádi vám s odpověďmi na tyto otázky pomůžeme.

Co je to LPG a CNG?                                                     
LPG je zkratka tří anglických slov „Liquified Petroleum Gas“, což znamená zkapalněný propan-butan. CNG je pak zkratkou pro zkapalněný zemní plyn. Oba tyto systémy jsou levnější alternativou ke klasickému benzinu a naftě. CNG však díky ceně montáže, nedostatečnému množství čerpacích stanic a menšímu dojezdu na větší množství plynu není tak oblíbený, jako mnohem více používaný LPG.
 
 
 
 
Jaké jsou výhody LPG/CNG?

Veškeré výhody, které díky používání LPG či CNG získáte, jsou vesměs finančního charakteru. Jednou z nejzásadnějších je téměř poloviční úspora všech nákladů. V současné době, kdy cena benzinu a nafty roste závratnou rychlostí, se tato výhoda ještě zvyšuje. Cena plynu se již několik let drží na stejné úrovni a nikdo se nemusí bát, že by se na tom mělo něco v budoucnosti měnit. Používání LPG/CNG navíc zajistí klidnější a tišší chod motoru a delší dobu opotřebení. Druhou obrovskou výhodou je osvobození od silniční daně. Pro všechny podnikatele je tedy alternativní pohon na plyn velice výhodný i díky tomuto faktu.

 

Je možné jezdit na LPG/CNG i u nás?

Ano, samozřejmě. Nejenže se počet čerpacích stanic, které LPG či CNG nabízejí, rozšiřuje, ale auto si i po přestavbě na plyn zachovává možnost jezdit klasicky na benzin, takže se nemusíte v žádném případě bát toho, že byste nedojeli do svého cíle.

Nevýhody LPG/CNG

Jedinou zásadní nevýhodou přestavby automobilu na plyn, je nutnost umístění druhé palivové nádrže do samotného auta. Pro tu si budete muset vyhradit dostatečné množství prostoru. Většinou se jedná o část zavazadlového prostoru v kufru, případně se nádrž umístí do prostoru pro rezervu. Ta je však za současné legislativy nutná v každém vozidle, takže byste si uspořený prostor stejně „ucpali“ rezervou.

 

Který systém vybrat?


A výběrem správného systému vám samozřejmě poradíme přímo v servisu, každopádně ten nejpoužívanější, který se používá u většiny vozidel, je systém s centrálním směšovačem I. a II. generace. Ten se díky své bezkonkurenční ceně stává jasnou jedničkou.

 

 

 

 

 

 

 

Patříme do montážní sítě ELPIGAS, která zahrnuje více než 50 smluvních montážních a servisních dílen po celém území České republiky. Všechny tyto montážní firmy mohou na základě typových osvědčení ELPIGAZ-01 (LPG) a ELPIGAZ-02 (CNG) vydaných Ministerstvem dopravy ČR přestavět a schválit do provozu téměř každý automobil s benzinovým pohonem a v dohledné době i s naftovým pohonem. Moderní technologie a vysoce kvalitní materiály plynové instalace typu ELPIGAZ jsou zárukou její výjimečně dlouhé životnosti. Záruky platí v případě, že byla montáž plynového zařízení provedena akreditovanou montážní dílnou a zařízení je pravidelně kontrolováno a servisováno.

Kvalita přestavby je dána zejména kvalitou výroby zařízení a poskytovaných služeb, bezpečnostními standardy, emisními normami, technickými a technologickými normami Evropské unie, které zajišťují bezpečné užívání plynového zařízení ve vozidle. Zařízení typu ELPIGAS je certifikováno dle předpisu EHK 67, EHK 110 a EHK 115.

 

 

 

 

 

 

 

Vytvořeno systémem web-rychle.cz